Salam.
Dah seminggu kami berpindah office. As usual, I was so worried I could not adapt to the new office, being so comfortable in KLCC for more than 2 years. On the day they announced that we were going to move to a new office, everybody was anxious and did not know what to expect. Iyerlah, office kat KLCC, whatever you need you can find it there, tolak tepi the fact that they are normally overpriced.
Jumaat lepas lepas was our final day there. Penat betul packing sampai kaki kiri lenguh tiga hari.
Tapi bila dah datang ke ofis baru, Alhamdulillah everything was new. Meja baru, almari baru, kerusi baru, karpet baru...so nice. Dan yang paling best is that LRT dekat, dan lift naik sampai tingkat 9 je dah sampai ofis. Kalau dulu naik lift kena tukar tingkat kat level 42, kena pusing dan ambil next lift to 57. So sekarang less effort :) Bile encik husband hantar pergi ofis, drop betul-betul depan entrance jadi saya masuk jalan sikit je dah sampai lift. Kalau dulu nak kena lintas jalan, jalan lagi, jalan lagi, jalan lagi baru sampai entrance. Kena pula naik escalator lagi, tunggu scanner lagi, cabut beg semua lagi, beratur lagi. Kesimpulannya keadaan yang mudah sekarang ni sangat-sangat menyenangkan hati saya hehe.
And I love my new office! (Gambar lupa pula nak ambil). Bye-bye KLCC... I don't feel like going back to the magnificent building just yet.
Hmm... benar kata senior saya, when she said her stress level dropped hen she moved from KLCC to Dayabumi. It is soooo true.
But the only bad thing about my new office is that I walk less, but I eat more. Saya akan makan sikit early breakfast di rumah (it is my habit to eat as early as 7 am) dan kemudian sampai kat ofis saya akan beli another heavy breakfast untuk di makan around 10-11 am. Lepas tu pukul 1pm makan lagi lunch, definitely heavy one. Haha. Memang I will put on weight in no time! Dah la dah memang overweight dah sekarang....
Ok enough of that.
No comments:
Post a Comment